Menu

"Bóle pleców"

Dziewczyny mam do Was pytanie czy Was też czasem tak okropnie bolą plecy??jak sobie z tym bólem radzicie-jeśli w ogóle jest to możliwe.
Jestem w 24 tyg.ciąży,nie mam dużego brzuszka,ale mimo wszystko czasem to płakać mi się chce z bólu:(

madusia
 905  11

Znajdź pytania na ten sam temat:

Ciąża ciąża bóle pleców

Odpowiedzi

paula80
Też miałam w ciąży bóle pleców - szczególnie w okolicy krzyża. I nie pocieszę Cię, ale im brzuszek był większy tym było gorzej. W końcu to niezłe obciążenie dla pleców. A jeżeli chodzi o to co mi pomagało - pomagał mi masaż. Moja ginekolog pokazała mężowi jak należy masować żeby przyniosło ulgę i pomagał mi jeszcze termoforek na plecach. Odradzano mi stosowanie maści rozgrzewających więc rozgrzewałam właśnie tak. Pozatym staraj się dużo leżeć i wypoczywać. Czytałam, że masz teraz przeprowadzkę więc to na pewno nie sprzyja!
madusia
no nie pocieszylas mnie..myslalam o kupieniu sobie pasa ciazowego,ale nie wiem czy to pomoze:( moj maz robi mi masaz i na chwile mi pomaga,a gdy tylko gdzies wyjde to znowu zaczyna sie bol:(
koszmar
kachinka
Ja tez mialam te dolegliwosc ,dasz rade Madusia:-)
Moj maz masowal plecki duzo odpoczywalam lezalam zeby niepotrzebnie nie przeciazac miesni czesto bowiem u mnie jest zbyt duze ich napiecie nawet dzisiaj...pozdrawiam
madusia
muszę dać radę:) w końcu warto cierpieć dla Maluszka:)
82myszka
@madusia: no i to jest w nas właśnie niesamowite - ile jestesmy w stanie wycierpieć! Ja nie nosiłam pasa, ale moja koleżanka tak i bardzo sobie go chwaliła. Więc jeśli miałoby Ci to pomóc to może i jest to dobry pomysł!
madusia
@ 82myszka
dziekuje za rade:)


to jest niesamowite,ze nawet w bolu potrafimy znalezc dobre strony:)
asli
@madusia: życzę Ci żebyś tych stron znajdywała jak najwięcej!
kasia13_archiwum
Pas, o ktorym wspomina @82myszka to Babybelt firmy Anita.
kasia13_archiwum
Często bóle pleców u kobiet w ciąży są tak intensywne, że przesłaniają radość oczekiwania na dziecko! Rady, jak spać, siedzieć, spacerować, nosić zakupy, aby ulżyć swoim plecom.



Kiedy śpisz
Powiększający się brzuch czasem utrudnia spanie, zwłaszcza w ostatnim trymestrze ciąży. Może Ci być bardzo ciężko wybrać taką pozycję, w której poczujesz się wygodnie. A przecież to teraz takie ważne, byś spokojnie spała i rano budziła się wypoczęta.
Staraj się spać na boku. Pod głowę podłóż jasiek. Będzie Ci wygodniej, jeśli założysz jedną nogę na drugą lub włożysz między kolana poduszkę. Taka pozycja ułatwia przepływ krwi do łożyska (a więc i dostarczanie dziecku składników odżywczych) oraz wspomaga pracę nerek, co zmniejsza obrzęki kostek, stóp i rąk. Śpij na twardym materacu. W ostatnich miesiącach ciąży pod rosnący brzuch możesz również podłożyć miękką poduszkę. Jednak w żadnej, nawet najwygodniejszej pozycji nie wytrzymasz ośmiu godzin podczas snu, dlatego staraj się ją zmieniać, ale tak, by było to wygodne zarówno dla Ciebie, jak i dla dziecka.
Nie śpij na plecach – ciężar macicy spoczywa wówczas na kręgosłupie, jelitach i żyle wrotnej, odpowiedzialnej za odpływ krwi z dolnej części ciała do serca. Może to spowodować bóle pleców, pogorszyć pracę układu pokarmowego, utrudniać krążenie.


Kiedy stoisz
Zwiększona waga ciała oraz ciężar macicy daje się najbardziej we znaki kobiecie podczas stania. Długotrwała pozycja stojąca może powodować ucisk na kręgosłup i nogi, a w konsekwencji – pojawienie się bólu pleców oraz obrzęki.
Staraj się stawać prosto, z nogami lekko rozchylonymi, tak aby cały ciężar ciała opierał się na obydwu stopach. Gdy tylko to możliwe (np. podczas wykonywania różnych prac domowych), jedną nogę oprzyj na niskim taborecie i lekko ugnij w kolanie – taka pozycja zapobiega nadmiernemu napinaniu mięśni przykręgosłupowych. Gdy musisz podnieść coś ciężkiego, stań w lekkim rozkroku, ugnij kolana (nie zginaj się w pasie, nie uciskaj brzucha!) i dopiero wtedy spróbuj.
Unikaj długiego stania. Nie stawaj w ten sposób, by ciężar ciała opierał się tylko na jednej nodze (czyli w pozycji jak przy komendzie: "spocznij"), bo wyginasz przy tym biodro i za mocno wypychasz kręgosłup do przodu, a to może się stać przyczyną bocznego skrzywienia kręgosłupa oraz bólów pleców. Nie noś ciężkich toreb i paczek w jednym ręku! Lepiej jest rozłożyć zakupy na dwie siatki lub włożyć je do plecaka.



Kiedy siedzisz
Pozycja siedząca bardzo obciąża kręgosłup. Niewłaściwa jest często przyczyną bólów. Sposób siedzenia jest bardzo ważny, zwłaszcza jeśli na krześle spędzasz długie godziny, np. w pracy.
Musisz mieć krzesło z dobrym oparciem dla kręgosłupa (powinnaś móc oprzeć całe plecy). Dobrze też, gdy ma ono poręcze, bo dzięki temu będzie Ci łatwiej wstawać. Jeśli krzesło jest dla Ciebie za wysokie, opieraj nogi na podnóżku. Siedź wyprostowana, nie pochylaj się. Co godzinę wstań na kilka minut, pospaceruj, zrób ćwiczenia rozluźniające, np. krążenie barków. Siedząc, nie zakładaj nogi na nogę! Może to bowiem spowodować kłopoty z krążeniem krwi, kurcze łydek, a także zbytnie przeciążenie i przegięcie miednicy do przodu, co nasila bóle kręgosłupa. Nie siadaj na dłużej na krzesłach i ławkach bez oparcia.


Kiedy spacerujesz
W czasie ciąży spacery są bardzo polecane. Dotleniasz w ten sposób siebie i dziecko, wzmacniasz mięśnie. To też znakomity relaks po dniu pracy. Spacerując, staraj się oddychać torem przeponowym.
Koniecznie noś wygodne buty, najlepiej sportowe. Powinny mieć antypoślizgową podeszwę, być wykonane ze skóry lub z naturalnych materiałów (np. bawełny), by skóra oddychała. Spaceruj codziennie, co najmniej przez godzinę.
Jeśli nosisz torbę, przewieś ją przez ramię, tak by nie uciskała brzucha. Nie chodź w butach na wysokim obcasie. Zrezygnuj z wąskich nosków. Pamiętaj, że w okresie ciąży stopa może lekko urosnąć, a często także puchnie. Najlepiej wybrać but o pół numeru większy niż nosiłaś dotychczas.


Mamo, ćwicz...
... nawet na krześle. Usiądź prosto, potem nieco się przygarb, kuląc i wysuwając ramiona do przodu, tak aby brzuch nieco się "schował". Potem wyprostuj się, napinając brzuch. Ćwiczenie powtarzaj około 40 razy rano, w południe, po obiedzie i przed snem.
Bólom krzyża zapobiegają także ćwiczenia miednicy. Klęknij, podpierając się rękami, wyprostuj plecy. Wypchnij miednicę, napinając mięśnie pośladków i wyginając plecy w "koci grzbiet". Utrzymaj tę pozycję kilka sekund. Postaraj się też regularnie chodzić na basen. To dobra profilaktyka bólów pleców!

Praktyczne rady
Gdy rośnie Ci brzuch, środek ciężkości ciała przesuwa się do przodu. Wygięty w dolnej części pleców kręgosłup i napięte mięśnie sprawiają, że odczuwasz ból. Postaraj się więc:
1. Nie przybrać na wadze zbyt mocno - zbędne kilogramy to dodatkowe obciążenie dla kręgosłupa.
2. Nie nosić butów na wysokich obcasach - powinny być szerokie i mieć najwyżej 5 cm.
3. Robić przerwę po każdej przesiedzianej godzinie - zbyt długie siedzenie, tak jak i długie stanie, jest teraz dla Ciebie niewskazane.
4. Spać na twardym materacu - gdy śpisz na miękkim, Twój kręgosłup układa się w niefizjologicznej pozycji.
kasia13_archiwum
Uff... jest tego troche... ;-)
madusia
@kasia13

a mowilam Ci,ze jestes Kochana:)??
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.