Menu

Cesarka na zyczenie...

mam takie pytanie:...

Tak sie smiesznie zlozylo ,ze moja najlepsza kolezanka tez jest teraz w ciazy i to w tym samym tygodniu co ja (grins) ... ( fajny zbieg okolicznosci co?)...
Jej maz jest lekarzem ginekologiem i rozmawialam z nia wczoraj, ze w piatek jest umowiona na cesarke. Wszystko jest OK poprostu ona nie chce naturalnie rodzic...

Wiem, ze gdybym chciala to tez moze mi zalatwic ten zabieg bez problemu.

Czy wogole rozpatrywac taką opcje? Czy porod naturalny ma duzo wiecej zalet...? Bo nawet nie myslalam o "zabiegu" dopiero po wczorajszej rozmowie mnie tak "tknęło"...
a moze?...

Tosia
 1363  46

Znajdź pytania na ten sam temat:

Ciąża Zdrowie porod

Odpowiedzi

bobonikos1
ja jestem po cesarce i drugi raz wolałabym rodzic naturalnie bo strasznie długo nie mogłam dojśc do jakiej takiej formy a teraz chociaż mimęły już 14 miesięcy to nadal mnie czasami brzuch boli
Mysiaa
poród naturalny to jest niesamowite przeżycie.O bólu z nim związanym zapominasz jak tylko kładą Ci na brzuszku Toje maleństwo:D.Też rozważałam cesarkę,ale mój szkrabik postanowił wyjść sobie wcześniej:D.Jednakże teraz nie zdecydowałabym się na cesarkę(kwiatek)
Tosia
a pomijajac "kobiete" czy jest jakies ryzyko dla dziecka przy cesarce?...
Mysiaa
*Twoje (krejzolka)
Tosia
Nie wlasnie u mnie wszystko Ok... i u mojej kolezanki tez... ona poprostu mowi, ze nie chce byc pocieta tam na dole... :/..
Mandarinios
Powiem szczerze, że nie rozumiem kobiet, które decydują się na cesarkę na życzenie.... Nie mówiąc o ryzyku dla siebie i dziecka o którym już wspomniano... Żadna z tych kobiet nie zdaje sobie sprawy z tego jak utrudnia sobie normalną opiekę nad dzieckiem.... Dojście do siebie po cc trwa naprawdę długo... Nie mówiąc o tym, że na dobrą sprawę nie powinno się nawet dźwigać swojego dziecka, a co tu dopiero mówić o codziennym funkcjonowaniu....

Ciężko jest się poruszać, ciężko jest karmić w naturalnej pozycji, ciężko jest wstawać, nie można do dziecka podbiec tylko człowiek się porusza z prędkością żółwia... wiadomo, że z czasem człowiek dochodzi do siebie ale każdy ma swoje tempo regeneracji....

Nie mówiąc o komplikacjach pooperacyjnych - zakażenia rany, przepuklina itp....

Co innego, kiedy cc jest ratunkiem dla dziecka, dla matki albo wynika z nieprawidłowości ale cc na życzenie to dla mnie GŁUPOTA i tyle....
IziaMorela
Mnie kiedys kolezanka powiedziala: gdyby pan Bog uwazal, ze cesarka jest lepsza od porodu naturalnego zrobilby suwaczek na brzuchu kobiety.

Ja urodzilam dwa razy naturalnie i jestem z tego zadowolona. Nie mowie tu o bolu bo tego za drugim razem mialam mozliwosc uniknac i skorzystalam ze znieczulenia. Sama nazwa nawet wskazuje NATURALNY, a cesarka to jakas ingerencja w organizm czlowieka.
Tosia
No to mnie przekonalyscie...! jestem juz spokojniejsza i pewniejsza.. bo tak czulam ,ze moze cos trace... jakkolwiek by to nie brzmialo :).....
Mandarinios
no i cesarka wbrew obiegowej opinii nie jest tylko zabiegiem to jest normalna operacja po której trzeba dojść do siebie tak jak po każdej, a tutaj musisz mieć 'powera' przez 24h, bo jest wymagająca tego mała istotka....
irekzboralski
ja miałam cesarekę z konieczności bo życie Małego było zagrożone....i powiem Ci,że bardzo szybko doszłam do siebie...wieczorem operacja a,rano mi przyniesiono dziecko do karmienia a po południu powoli wstawałam...na kolejny dzień cały czas już miałam dziecko przy sobie..
annabok77
Miałam cesarke i nie zdecydowałabym sie rodzic przez cesarke na własne zyczenie.Gdy cc jest konieczna to owszem ,ale nigdy na wlasną prośbe.Mam porownanie rodziłam naturalnie i przez cc.Jestem za porodem naturalnym.
Mandarinios
Ja też po cc, które miałam około 22giej już następnego ranka miałam dziecko ze sobą aż do wypisu, a około 11 poszłam sama pod prysznic, ale w szpitalu więcej leżałam, a w domu to była tragedia.... niestety za dużo łaziłam, robiłam i jak rana puchła pod wieczór to nie mogłam się wyprostować..... wiem jedno, że gdyby trzebabyło to bym się dała jeszcze i 10 razy pokroić ale tak to nie nie nie :)
Anemona
moja ciocia miala cc (jest pielegniarka) i mowla ze jej za duzo dali jej tego znieczulacza bo Daniel ma problemy ze skupienen sie czase trudno mu zrobic niektore rzeczy tyle ze to bylo 20 lat temu to napewno sie zmienilo duzo z tymi srodkami
IziaMorela
Chociaz mnie sie wydaje, ze to wszystko zalezy i tak od organizmu koniety. Ja urodzilam normalnie 1 syna, i byl dos spory jak na mnie.Wazyl 3800 a ja mam 152cm i niewiele waze. Po tym porodzie przez 2 tyg nie moglam dojsc do siebie, nie moglam chodzi, sikac, siedziec. Masakra. Natomiast 2 synka tez urodzilam normalnie ale tu juz inn bajka. Wazyl 3 kg i i nic a nic mi nie uszkodzil. Po godzinie od potrodu moglam normalnie chodzic.
pscolka1987
tez miałam cc i teraz tez bede ja miec i juz sie boje bo po cc ciezko sie dochodzi do siebie....ale dla dziecka lepsza jest cc bo nie jest takie wymeczone;0naturalnie tez nie jest wspaniale;0
Mandarinios
@pscolka1987 to nie prawda, że cc jest dla dziecka lepsze!! podczas porodu naturalnego dziecko stopniowo się przyzwyczaja do sytuacji a podczas cc jest nagle wyjmowane z brzucha - i to zdecydowanie bardziej jest stresujące niż caly poród fizjologiczny.....
Anemona
ja tez rodzilam nateralnie i mnie nie pocieli tam da dole jakos taka bylam elastyczna i(smiech)
mamapati
ja miałam rodzić naturalnie ale po 12h lekarz zdecydował na cesarkę bo dzidzia mogła sie udusić:( wiec bez zadnego ale sie zgodziłam, a doszłam do siebie na drugi dzień(wszystko mogłam robić) ale cesarki na życzenie to bym nie robiła
Anemona
na*
Kordelia
Ja dwukrotnie rodziłam naturalnie i cesarce na życzenie jest zdecydowanie przeciwna, nigdy bym się na nią sama nie zdecydowała, co innego jeśli są do tego wskazania medyczne. Z pewnością poród naturalny jest bardziej bolesny, ale za to szybciej się dochodzi do siebie, a o tym bólu szybko się zapomina(grins)
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.