Menu

Ćwiczenia z niemowlakiem

Znacie może jakieś fajne ćwiczenia, które można wykonywać z niemowlakiem?? Będe wdzięczna!

johanna
 2675  7

Znajdź pytania na ten sam temat:

ćwiczenia niemowlak

Odpowiedzi

Pixelka
Ja dużo ćwiczyłam z synkiem znalazłam takie fajne ćwiczenia – zaraz ich poszukam i ci powklejam!
Pixelka
Ćwiczenie 1: Stoimy, plecy proste, łopatki ściągnięte, dziecko trzymamy przed sobą (plecami do swojego brzucha) obejmujemy je jedną ręką pod pachami, a drugą pod kolanami lub pupą. Maluszek jest "ciężarkiem". Stajemy na palcach i opadamy na całe stopy. Ćwiczenie 2: Pozycja jak poprzednio. Uginamy kolana robiąc "półprzysiad".
Pixelka
Ćwiczenie 3: Dziecko trzymamy jak wcześniej. Plecy opieramy o ścianę. Nie odrywając pleców od ściany przechodzimy ze stania do przysiadu. Ćwiczenie wykonujemy powoli. Jest ono dość trudne.
Pixelka
Ćwiczenie 4: Stoimy, dziecko trzymamy w pozycji leżącej (np. brzuszkiem do dołu) i w ten sposób robimy (powoli!) skręty tułowia w lewo i prawo. To ćwiczenie można wykonać także siedząc na taborecie.
Pixelka
Ćwiczenie 5: Kładziemy się na podłodze na plecach, nogi ugięte w kolanach, stopy na podłożu. Dziecko sadzamy na brzuchu, jego plecki opieramy na udach, przytrzymujemy je rękami. Następnie unosimy głowę, ramiona i górną część tułowia i podciągamy je jak najwyżej - nachylamy się do maluszka. Po kilkunastu sekundach powoli opuszczamy głowę.
Pixelka
Ćwiczenie 6: Leżymy na plecach na podłodze. Dziecko sadzamy na swoim brzuchu i mocno trzymając je pod paszkami, wypychamy biodra w górę (opieramy się na barkach i stopach), mocno napinamy mięśnie pośladków. Po kilkunastu sekundach wracamy do pozycji wyjściowej.
Pixelka
Ćwiczenie 6: Maluszka kładziemy na kocu na plecach. Stajemy nad nim na czworaka (klęk podparty) w taki sposób, żeby nasza głowa była na wysokości twarzy malucha. Robimy "pompki", tzn. uginamy ręce i zbliżamy twarz do buzi dziecka. Przy każdym pochyleniu dajemy maluszkowi buziaka w nos. To najłatwiejsza wersja pompki, można ją utrudnić: opierać się na kolanach, ale stopy unieść do góry i skrzyżować kostki lub opierać się na palcach stóp jak przy klasycznej pompce.
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.