Menu

Czy ja już fiksuje??

Jestem miesiąc po porodzie..niby wszystko jest w porządku..malutka zdrowa dobrze sie rozwija..ale..własnie..ja nie mam wrażenie, że nie potrafie sie z tego w pelni cieszyc...jestem apatyczna..nie umiem sobie znalezc miejsca i zorganizowac zycia...czy to normalne..tez nie moglyscie sie po porodzie odnalezc??oszaleje..mam mysli ze jestem fatalna matka i jak mala juz bedzie mogla cokolwiek kojarzyc to sama to stwierdzi w swojej malej glowce...pomozcie:(

isil17
 581  12

Znajdź pytania na ten sam temat:

Poród Opieka nad dzieckiem po ciąży opiedzieci

Odpowiedzi

Paulinka1701
Ja tez tak miałam ok 3tyg po porodzie później jakos zaczęło sie powoli układać a teraz ....bardzo kocham moja malutka franceske(grins)(grins) Ale mam czas dla siebie i mam swoje miejsce :)Ułoży sie(prezent)(prezent)(prezent)(prezent)
Paulinka1701
Zresztą to nowa sytuacja dla ciebie dlatego tak sieczujesz mialam to samo
aniula
ja mysle skarbie , ze to taki baby blus...i nie ty jedna uwierz mi tak sie czujesz..pierwsze tygodnie to zawsze taki chaos.....jak już sie lepiej poznacie, to wszystko sie pouklada...kazda z nas mysli czasem ze jest do niczego(kwiatek)(kwiatek)(kwiatek)(kwiatek)
malgosia
hm, to trochę wygląda jak depresja poporodowa. Ja miałam uczucie rozbicia, częściej płakałam i byłam taka jakaś dziwna- mi samo przeszło, ale wiem,że czasami się depresję poporodową leczy.
A mamą na pewno nie jesteś złą, daj sobie czas, okres po porodzie to czas wielkich zmian, musisz przywyknąć.
Zobaczysz niedługo będziesz cieszyła sie swoim maleństwem i znajdzieszw sobie ogromne pokłady miłości.
Agnieshka76
Ja miałam dokładnie to samo. Około m-ca miałam same fatalne myśli. Wszystko z czasem się samo zorganizuje. Maluszek zacznie rozróżniać pory dnia i wtedy będzie Ci łatwiej.
Trzymaj się będzie dobrze!!!!
sweetnessa27
Prawdopodobnie dopadł cię baby blues, który w swoich pierwszych symptomach przypomina depresję poporodową. Nie powinnaś czuć się z tego powodu gorsza – ta przypadłość dotyka blisko 80 proc. świeżo upieczonych matek. To nie choroba, raczej stan emocjonalny. Kobiety cierpiące na baby blues są nerwowe, lękliwe i smutne. Mają poczucie utraty czegoś, ale nie do końca są w stanie uświadomić sobie, czego. Łatwo tracą panowanie nad sobą, są niecierpliwe, rozkojarzone i płaczliwe. Niemal każda młoda mama, cierpiąca na baby blues, ma kłopoty ze snem i jest stale zmęczona. Nie ma ochoty zadbać o siebie czy dom, a opieka nad dzieckiem staje się dla niej obowiązkiem ponad siły.
sweetnessa27
Kobieta, która karmi piersią, nie powinna łykać bez porozumienia z lekarzem żadnych ziołowych preparatów na poprawę nastroju, a tym bardziej antydepresantów. Jeśli właśnie ciebie dopadł baby blues, możesz pomóc sobie w inny sposób:

* Nie obwiniaj się. Macierzyństwa nie można nauczyć się w jeden dzień, dlatego nie miej sobie za złe, jeśli nie udaje ci się sprawnie przewinąć dziecka, masz kłopoty z karmieniem czy z innych powodów nie czujesz się doskonałą matką.
* Rozmawiaj o swoich uczuciach z innymi młodymi mamami. Jeśli żadna z twoich koleżanek nie ma dzieci, szukaj pomocy na forach internetowych poświęconych ciąży i opiece nad małym dzieckiem.
* Nie zamykaj się w czterech ścianach. Jak najczęściej odwiedzaj miejsca, w których przebywanie sprawia ci przyjemność. Namów męża, by wrócił wcześniej z pracy i został z dzieckiem, a ty w tym czasie wybierz się na zakupy albo idź z koleżanką do kawiarni.
* Nie odmawiaj sobie przyjemności. Nastrój na pewno poprawi ci dobra książka albo dobry film – ale wybierz raczej komedię niż dramat psychologiczny.
* Śpij , kiedy tylko możesz. Bezsenność źle wpływa na samopoczucie, nic więc dziwnego, że teraz, kiedy zarywasz noce, jesteś rozdrażniona. Dlatego gdy maluch śpi w ciągu dnia, koniecznie się zdrzemnij .
* Odwiedź miejsce pracy. Zwłaszcza gdy przed porodem dużo pracowałaś. Dowiedz się, co słychać, przeczytaj maile. Pokaż koleżankom maleństwo albo pochwal się zdjęciami.
* Zdrowo się odżywiaj. Warzywa, owoce i ryby sprawiają, że będziesz mniej podatna na stres. Pij również dużo niegazowanej wody – odwodnienie powoduje zmęczenie i bóle głowy.
* Po konsultacji z lekarzem zacznij ćwiczyć. Ruch pomaga poczuć się lepiej (podnosi poziom endorfin), pozwala też wrócić do formy i figury sprzed ciąży.
sweetnessa27
Znalazłam to na pewnej stronie.Mam nadzieję że pomoże:)

(kwiatek)(kwiatek)(kwiatek)(kwiatek)
isil17
Dziekuje dziewczynki...co ja bym bez was zrobila(prezent)
natulka
kochaniutka uwierz mi to normalne, to tak nagla zmiana dla nas kobiet ze czasami wiecej czasu potrzeba na poukladanie wszystkiego, odpoczywaj, ciesz sie malenstwem i z malenstwem a uwierz mi przejdzie ci to, ja mialam identycznie i trwalo to miesiacami. przeszlo, w chwili obecnej nie ma dla mnie rzeczy nie do zrobienia itd. na wszystko mam czas, nawet na popoludniowa drzemke z mala :D

nie wmawiaj sobie zadnych glupot typu: okropna matka itd!!!!!
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.