Menu

dieta niełączenia

No to się z Wami dzielę tym świństwem...

Opracowana przez amerykańskiego lekarza Williama Howarda Haya jest dietą niełączenia produktów węglowodanowych z białkowymi. Produkty podzielił on na białkowe, węglowodanowe i neutralne. Te ostatnie można łączyć ze wszystkimi innymi. W ciągu dnia należy zjeść jeden posiłek oparty na węglowodanach, jeden białkowy i jeden złożony z samych owoców lub warzyw. Posiłki białkowe i węglowodanowe musi dzielić czterogodzinna przerwa. Z jadłospisu eliminujemy cukier, sól, kawę, mocną herbatę, napoje gazowane, czekoladę, białe pieczywo, czerwone mięso, wędliny, piwo, alkohol, ciasta, fast-foody, produkty w proszku. Rezygnujemy z potraw smażonych, ostro przyprawionych oraz ciast z owocami i kremami. Owoce jemy na pusty żołądek albo jako przekąskę między głównymi posiłkami. Jemy często, ale mało - 3 posiłki i ewentualnie dwie przekąski. Pijemy między posiłkami, nigdy w trakcie. Staramy się unikać tłuszczu, ponieważ opóźnia on proces trawienia.

# Należy jeść oddzielnie żywność z grupy białkowej (np. mięso, sery, jaja) i węglowodanowej (np. produkty zbożowe, ziemniaki, słodycze). Obie grupy można swobodnie łączyć z tzw. produktami neutralnymi (np. masło, warzywa, oliwa).
# Podczas diety trzeba pić między posiłkami, około 2 litrów płynów na dobę (niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych i owocowych).
# Jeden posiłek w ciągu dnia powinien składać się wyłącznie z warzyw oraz owoców, w kolejnym mają dominować produkty skrobiowe, a w następnym - bogate w białko.
# Niektóre pokarmy (mleko i owoce) najlepiej spożywać osobno, między innymi posiłkami. Źle się łączą z wszelkimi rodzajami żywności.

Białkowe:
Warzywa strączkowe, jaja, mleko, jogurt, mięso, owoce (jabłka, morele, kiwi, czereśnie, wiśnie, winogrona, grejpfruty, gruszki, ananasy, porzeczki, truskawki, maliny, brzoskwinie, mandarynki, cytryny, suszone śliwki), majonez, sos vinegret.

Węglowodanowe:
Zbożowe (ziarna, chleb razowy, płatki owsiane), ziemniaki, karczochy, owoce słodkie (figi, banany, gruszki słodkie i dojrzałe, winogrona, rodzynki), piwo.

Neutralne:
Tłuszcze (oleje roślinne, masło, margaryna, oliwa z oliwek), śmietana słodka i kwaśna, warzywa (oprócz ziemniaków, szparagi, fasolka szparagowa, buraki, cebula, szpinak, brukselka, kapusta, kalafior, por, dynia, cukinia, seler, bakłażan, pieczarki, sałata, ogórek, rzodkiewki, koperek, czosnek, czosnek, kiełki, dymka, cykoria), owoc awokado, otręby, miód, wędliny, zioła.

KlaudynaK
 2128  7

Znajdź pytania na ten sam temat:

dieta

Odpowiedzi

artanis
Dodaj to proszę do grupy "Diety"
marcela
TA DIETA JEST DOBRA GODNA POLECENIA
KlaudynaK
he he he
ja akurat kawoszką nie jestem... Jedyne co mi się czasem zdarza wypić to 3 w 1, ale to raz od wielkiego dzwonu...

I dodałam już dietkę do grupy "Diety" :)

Muszę przyznać, że po całym dniu jestem panicznie głodna
Ale czuję, że zrzuciłam parę kilo na swojej sile... :D:D:D:D:D:D
KlaudynaK
To ta kawka @AgnieszkaJ to chyba tylko dla smaku... :)
kasia13_archiwum
@AgnieszkaJ... to ty taka kawoszka jak i ja... 6 kaweczek to nie rzadkosc...
@KlaudynaK... mam z ta kawa tak samo jak @AgnieszkaJ... ale sama nie wiem po co ja pije... Na pewno nie tylko dla smaku, bo jak kto mi da taka bezkofeinowa, to rozpoznam, chocby mi o tym nie mowil.
A ze tak nie dziala to nie tak calkiem, bo na chwile zawsze kopa da... no tylko, ze na niezbyt dluga chwile... to jest nieszczescie nagminnego kawosza, ze kawa juz nie dziala... :)
kielon
Jeśli czytają to jacyś panowie to stanowczo odradzajcie swoim kobietom tę dietę. Ciągle słyszę tylko: Jestem głodna!!!!
KlaudynaK
Marcinku, tak nie można... Jestem głodna ale jakoś to zniesiesz... :)
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.