Menu

do mam które nie użwywały chodzika

wtam, musze to napisać bo inaczej szlak mnie jasny trafi, postanowiliśmy, że nie będziemy użyawć chodzika i tego się trzymamy tylko że wszyscy do okoła traktują nas jak dziwaków, każdy jest w szoku, jak to, nie macie chodzika?? Jeszcze nikt oprócz naszej pediatry i moich rodziców nie powiedział nam, że robimy dobrze. Mały ma 15 miesięcy i dopiero zaczyna robić swoje pierwsze kroczki, zrobi na razie 3-4 ale się uczy, nie przejmuję się tym bo czytałam, że jeśli jedno z rodziców chodziło późno to dziecko też może a ja chodziałam jak miałam skończone 1,5 roku chociaż miałam chodzik i w niczym mi to nie pomogło. Dzisiaj nawet mój teść przegiął (tesciowa jest ok) i powiedział, że gdyby to on wychowywał małego to miałby chodzik i już dawno by chodził!!! Mąż jest w pracy a mnie aż trzepie, teściowa go zjechała a mnie to zabolało, staram się jak mogę a nikt mnie nie docenia. Całe szczęście, że to nie on wychowuje małego bo dziecko było albo tak nerwowe jak mój mąż albo tak głupie jak mój teść. Przepraszam za błędy ale jestem naprawdę wkurzona.

MamaMateuszka
 838  19

Znajdź pytania na ten sam temat:

1-3 lat Wychowanie dziecko chodzik

Odpowiedzi

krasna1
a dlaczego taki tytuł dałaś dla swojego pytania??
nie rozumiem??
ja swoją małą wkładam do chodzika ale to nie oznacza,że Tobie także każę to robić...
Nula139
U nas wszyscy w rodzinie używają lub używali chodziki,kiedy mówię że nie miałam chodzika to jest tylko dziwne spojrzenie i koniec tematu.
Achcha
W dupie to miej . To Ty go wychowujesz i niech nikt sie nie wtrąca. Podziękuj ironcznie za rady i powiedz, że jak będziesz je uważać za słuszne to skorzystasz
elcia
ja dołączam sie sie ludzi którzy mówią ci że chodzic jest niepotrzebny przy nauce chodzenia co wiecej jest on nawet niewskazanybo zaburza prawidłowy system chodzenia (dziecko nie stawia kroczków al ciagnie nogi za sobą). Tak wiec dobrze robisz i nie przejmuj sie nikim ani niczym bo przede wszystkim to ty jesteś matka ty wychowujesz dizecko i ty wiesz co jest dla niego najlepsze. Inni mogą jedynie słuzyc ci radą a ty zdecydujesz czy te rady wykorzystasz czy nie. Zatem niech tesciu nieco sie powściagnie ze swymi fachowymi uwagami. Twój maluch napewno niedługo zacznie sam biegać wiec spokojnie bez nerwów. zapewnij mu jedynie bezpieczeństwo i nie ograniczaj w poznawaniu świata.
MamaMateuszka
krasna1 co do tytułu to miałam na myśli to, czy inne matki które nie używały chodzika też słyszą stale jakieś głupie docinki
antenkarad
Moja mała może z godzine była w chodzi ( oczywiście mówię godzinę ale to jest suma) zdążyła w nim przewrócić kwiat z kwietnikiem i kolumne czyli rozwalić chodzik.Na szczęście jej się nic nie stało. Więc chodzik poszedł w odstawke i córcia sama nauczyła się chodzić w "wieku" 9 miesięcy
avialle
u nas nikt się nie wtrąca, też nie używaliśmy chodzika, Filip zaczął chodzić w 13 mcu mimo, że ja i mąż chodziliśmy przed rokiem (ja 10mies. mąż 11mies.) więc nie ma zasady jeśli miałby 18mies. i nie próbował nawet chodzić to należy się wybrać do lekarza, ale skoro zaczyna nie ma się co teściem przejmować :)).
krasna1
kurcze ja nie wiem ale moja pierwsza córa była wychowana bez chodzika i nigdy od nikogo nie usłyszałam,że robię źle...
teraz natomiast drugą córę wkładam do chodzika i też nikt mi nie powiedział,że chodzik to samo zło...
to moje dzieci i sama wiem co dla nich najlepsze....
Ty także miej w nosie docinki innych...
Magdzik
Również uważam, że tytuł pytania nijak się ma do jego treści... Ale mniejsza o to. Ja używałam chodzika, ale nie rozumiem, czemu Ty tak się przejmujesz tym, co inni Ci mówią??? To TWOJE dziecko i Ty wiesz najlepiej, co dla niego dobre, a co nie... Ja bym się tam nie przejmowała:)
beatka7623
A ja nie używałam i używać nie będę Starsza chodzić zaczęła w wieku 7 m-cy a mała ma 11 i nawet nie raczkuje A ja się tym nie przejmuję Póki co A teśc to niech się sobą zajmie bo widać że nie ma zajęcia Końcowe twoje słowa bardzo mi się spodobały (klaszcze)(klaszcze)(klaszcze)(klaszcze)(klaszcze)(klaszcze)
ADAMSKA98
słuchaj mój pierwszy syn nie miał chodzika i zaczą chodzic jak miał 16 miesiecy drugi zaś chodzil w chodziku miesiac czasu bo nie chciał dłużej i jak mial rok zaczą chodzić ,

to zalezy od dziecka jedno jest na tyle silne aby juz samo chodzilo drugie zas potrzebuje czasu
Paulinka1701
Nie uzywam chdzika tak po prostu ale jak tobie to przeszkadza to mow nie i tyle a do teścia bym odp że to nie jest jego dziecko i nie on wychowuje wiec neich sie nie wtraca a jak chce sobie wychowywac neich zrobi sobie swoje !
Paulinka1701
Do mnie raczej nikt się nie czepia tylko pytają dlaczego ...odpowiadam bo nie bo sama sie nauczy i koniec rozmowy bo wiedza ze ja zadziorna potrafie byc
paulaa
nie przejmuj się olej to co mówią inni a w szczególności teściowie
StepByStep
Mój synek nie ma chodzika, stawia już pierwsze kroczki, a ma 11 msc. Od ponad 4 miesięcy toczę wojnę z teściową o ten cholerny chodzik, ale w d*** to mam i ona dobrze o tym wie. Po prostu nie przejmuję się słowami innych, bo to jest MOJE dziecko i to JA jestem za niego odpowiedzialna.
corcia
ja nie dawałam do chodzika i daje a ma 10 miesięcy i robi już swoje pierwsze kroki sama chodzik może opuziniać samodzielne chodzenie i może zaszkodzić na bioderka ale nie musi ja wole nie ryzykować
corcia
acha ja też słyszałam takie docinki i nadal słysze ale sie tym nie przejmuje to ja wychowóje moje dziecko i to ja decyduje tak samo słysze docinki w stosunku słodyczy czemu ja nie daje
korek221
mój Grześ zaczął chodzić w wieku 17 miesięcy , nigdy nie miał chodzika-nie chcieliśmy, chociaż na siłę nas co niektórzy chcieli nim "uszczęśliwić"...ale rodzinka się dowiedziała, że nawet jak ktoś kupi Grzesiowi chodzik to "cacko mchem zarośnie na strychu" i poskutkowało(grins)
dorotah78
Witam :) Moj synek ma 1,5 roku. Nie przeszlo mi przez mysl, zeby uzywac chodzika. Moj synek zaczal chodzic jak mial 10 miesiecy i chodzik byl nam do tego niepotrzebny. Nie przejmuj sie opiniami i docinkami innych, bo ja na przyklad slyszalam, ze chodzik wcale nie jest dla dziecka zdrowy. Nie reaguj na zadne komentarze i glowa do gory. Pozdrawiam :)
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.