Menu

Dyscyplinarne zwolnienie

Koleżanka została zwoniona z pracy z powodu braku pieniędzy w kasie. Została bez środków do życia ,a ma dwoje małych dzieci.Szefowa przszukała jej szafke i plecak bez jej wiedzy .Koleżanka uważa,że to prowokacja mająca na celu jej zwolnienie.Jakie ma prawa w obecnej sytuacji.Miała tam umowę na stałe i pracowała od roku,a teraz ma dyscyplinarkę.Chodzi mi o zasiłek dla bezrobotnych no i ogólnie co robic gdy pracodawca zwalnia pracownika mimo iż jest niewinny.

lara1982
 668  9

Znajdź pytania na ten sam temat:

Praca i Finanse praca kodeks pracy

Odpowiedzi

syla
niech jak najszybciej uda się do sądu pracy nie mają prawa przeszykiwać rzeczy i jeżeli nie udowodnili jej winy nie mogą jej dyscyplinarnie zwolnić
mammma
szefowa chyba nie mogła przegrzebac jej rzeczy. jesli ja podejrzewała o kradzież to powinna była wezwać policję. Moze spróbować w sadzie pracy, a na poczatek to zadzwonić do państwowj inspekji pracy (pip) i sie poradzić. oni sa dosyć skuteczni i powiedzą co dalej robic i czy cos wogóle jeszcze mozna
Natty
Zgadzam się z poprzedniczką. Na pewno nie powinna spuszczać głowy i chować ogona pod siebie i odchodzić bez walki. To nie wporządku jak zachował się pracodawca i z dobrym adwokatem koleżanka ma sprawę wygraną. Pozatym jak będzie miała dyscyplinarkę to nie będzie łatwo potem znaleźć pracy... więc to nie w porządku. Niech walczy!
lara1982
najlepsze jest to że w pracy były dwie dziewczyny a tylko ją ukarano zwolnieniem dyscyplinarnym,druga nie poniosła wogóle konsekwencji
logest
Niech uda sie jak najszybciej do sadu pracy,napewno bedzie potrzebowala swiadkow na to ze pracodawca przeszukal jej rzeczy osobiste.A jak jest zwolniona dyscyplinarnie z Jej winy to wydaje Mi sie ze nie dostanie zadnych pieniedzy z urzedu pracy.
aga76ta
zeby zwolnic dyscyplinarnie, musi miec dowody.

ja bym poszla do PIP a potem jak oni nic nie wskuraja (czesto pracodawca na tym etapie poddaje sie nie majac dowodow) to sad pracy i walka o odszkodowanie.
Justysia147
Zgadzam sie z dziewczynami Nie ma na co czekac !! Dyscyplinarka ponosi za soba konsekfencje Bedzie miala spory problem z poszukaniem nowej pracy szefowa nie moze jej zwolnic na tej podstawie jesli nie zlapala jej za reke Moze niech postraszy szefowa sadem czasami to dziala!! A jesli nie przyniesie to skutku niech uda sie do sadu pracy tam sa specjalisci ktorzy napewno jej podpowiedza co robic dalej Jest wiele przpisow prawnych ktore chronia pracownika Wymienilam bym kilka z nich ale zbyt dlugo o tym pisac Zycze kolezance powodzenia i niech tego tak nie zostawia Kazdy ma swoje prawa o ktore trzeba walczyc Pozdrawiam cieplutko
Kapka84
Sąd Pracy!!! Ewentualnie informacyjnie PIP!!!
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.