Menu

Już sama nie wiem

Jeszcze tydzień temu pediatra, u której byłam z córeczką zachwalała i zachecała mnie do szczepionek przeciwko sepsie, pneumokokom, meningokokom, a wczoraj inny pediatra powiedział mi, że to tylko chwyt reklamowy, że kiedys sie o tym tyle nie mówiło, a teraz to wina farmaceutów i mediów. A ja już sama nie wiem co robić. A jak było w Waszym przypadku?

Matina
 541  11

Znajdź pytania na ten sam temat:

1-3 lat Zdrowie szczepionki zdrowie

Odpowiedzi

tlolek
ja podałam szczepionki skojarzone i pneumokoki
nie mowiło sie o tym bo nie było to znane (przeciez medycyna idzie do przodu)....zresztą teraz są rózne szkoły już sie spotkałam z twierdzeniem że szczepienia tylko pogarszają zdrowie dziecka, robią wiecej szkody niż pozytku, ja tak nie uwazam.
Kuba dostał pneumokoki, jestem zadowolona bo jak byl przeziebiony jakis czas temu, co prawda dostał antybiotyk ale przez moje gapostwo dostawał tylko połowe zalecanej dawki (aż wstyd sie przyznać) i wyszedł z tego bez powikłań w ciągu 5 dni. może to moja głupia wiara w medycyne i tą szczepionke ale uważam że ona też pomogła a poza tym ta połaowa dawki antybiotyku zmusiła chyba tez organizm do walki z infekcja
KlaudynaK
co do pneumokokow, to jesli nie idzie do żłobka to nie trzeba, mozna to zrobić później... ja też dawałam skojarzone, teraz tylko podstawowe. Pediatra mowila ze warto szczepic na ospe ale reszta to zalezy czy dziecko bedzie w zlobku, bo potem, jak skonczy dwa lata to szczepionki taniej wychodza, mniej dawek...
tlolek
pneumokoki kazali nam podac (pierwsza dawke) 12-14 tygodni jak mial i to juz ponoc był ostatni dzwonek na ta szczepionke
ale pneumokoki i skojarzone szczepionki są płatne i nas co 6 tyg kasowali na 400zł (zalezy tez od dystrybutora tych szczepionek) dopiero wzw było darmowe i teraz mamy kolejne szczepienie dopiero za 6 miesiecy
NATI
Niestety tutaj szczepienia na pnemokoki i meningokokom sa obowiazkowe w kalenadrzu szczepien ,corka dostala tzw.szczepionke skojarzona 6w1 i za te szczepienia nic nie placimy
motyl
Moj pediatra mowi tak jak u Klaudyny,jesli dziecko nie idzie do zlobka to niepotrzeba,a te obowiazkowe to dawalam skojarzone,a placilam 110 zl za jedna
Kapka84
Moją Julitkę szczepiłam na pneumokoki i skasowali mnie 3 razy po 300 zł. Reszte szczepień nie brałam skojarzonych ponieważ też są w tej dziedzinie dwie szkoły. Stwierdziłyśmy z naszą pediatrą, że czy dostanie jedno wkłucie czy 3 to tak samo się popłacze, a po krótkim czasie nie będzie pamiętać. Im później poda się pierwszą szczepionke na pneumokoki tym wychodzi taniej. Dziecko szczepione jakoś po roku miało tylko zalecaną jedną dawkę. Natomiast u nas jeszcze była mowa o szczepieniu na rotawirusy (400 zł za każdym razem). My musieliśmy wybrać (ok 1000 zł na szczepionki co 6 tyg troche dużo) i zdecydowaliśmy się na to co byłoby groźniejsze dla córci.
kasia13_archiwum
Szczepilam obydwie corki.
alusia1010
ja teraz mieszkam w Anglii i tutaj te szczepionki sa obowiazkowe i za darmo a jak bylam w Polsce to moja pani pediatra ktorej bardzo ufam powiedziala ze ona jest jak najbardziej za tymi szczepieniami! ja uwazam ze lepiej sie zaszczepic poniewaz nie zaszkodzi a zawsze moze pomoc!
Matina
ja chyba tak zrobię jak Ty Maira2006
kasia13_archiwum
Marzenko Fatima jak ja szczepilam miala 5 lat... wiec nie bedzie za pozno.
kasia13_archiwum
Yasmina byla szczepiona jako 2-latka przeciw menigokokkom i pneumokokkom, Fatima natomiast majac 5 lat wylacznie przeciwko menigokokkom.
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.