Menu

karmienie a plodnosc

witam. mam pytanko, gdyz spotkalam sie z roznymi opiniami. czy to prawda ze podczas karmienia piersia jest nie mozliwe zajscie w ciaze, poniewaz nie ma owulacji?

Frugo
 873  13

Znajdź pytania na ten sam temat:

Niemowlęta Zdrowie karmienie piersią

Odpowiedzi

Mandarinios
Nie jest niemożliwe ale może być utrudnione przez działanie hormonów. Niestety czasem się tak uważa i "stosuje" się karmienie piersią wręcz jak metodę antykoncepcyjną. I potem mamy maluszki rok po roku :):):)
Frugo
nawet jesli nie miesiaczkujesz?
kasia13_archiwum
Laktacja nie tlumi calkowicie plodnosci.

Jest tak, ze aby jajeczkowanie nie mialo w ogole miejsce, trzeba by karmic dziecko co najmniej co 4 godz.

A i wtedy nie ma gwarancji.

Np. owulacja moze miec miejsce na 2-3 miesiace przed wystapieniem miesiaczki...

Ja pomimo, ze karmilam piersia (wylacznie) mialam miesiaczke (przy 1. corce) po 3. m-cach, a przy 2. po 4. tygodniach... po porodzie...


Dlatego lekarze zalecaja zawsze, aby sie w tym czasie rowniez zabezpieczac.

Bo wlasnie dzieki takiemu dzialaniu antykoncepcyjnemu w czasie laktacji, mozna miec plodnosc pod kontrola na zasadzie "co rok to prorok"... ;)
irekzboralski
nie jest to prawdą....
kasia13_archiwum
No ja bylam w lekkim szoku, jak te 3 m-ce po pierwszym porodzie dostalam miesiaczke... Bo czytalam, ze jak sie karmi piersia, to te min. 6 m-cy nic... Dzwonie do poloznej a ona mi tlumaczy, ze teoretycznie tak jest, ale sa kobiety, ktore pomimo tego, ze karmia wylacznie piersia, miesiaczkuja.
Biorac teraz pod uwage, ze owulacja wystepuje jeszcze przed miesiaczka... to jak nic... bylaby nastepna ciaza... gdybym sie oczywiscie nie zabezpieczala (prezerwatywy, a od miesiaczki cerazette)...
olita7
ogólnie rzecz biorąc laktacja kiedyś była stosowana jako środek antykoncepcyjny ale tak naprawde w praktyce jest tak że nie zabezpiecza ona w 100% przed ciążą. Trzeba uważać i stosować zabezpieczenie. U każdej kobiety jest to rzecz indywidualna, u jednej okres następuje parę tyg po porodzie a u innych kilka miesięcy także zajscie w ciąże jest możliwe w sumie w każdym momencie.
Frugo
ok, dzieki,
olaaa
owulacja może nadejść w każdej chwili karmiąc piersią jesteś płodna ale są specjalne tabletki dla karmiących sama używam i jest ok pozdrawiam
ania242
no ja karmie juz malego prawie 10 miesiecy i jeszcze nie dostalam miesiaczki.biore tabletki dla karmiacych i jest oki
Agula80
to jest MIT :) wszystko zależy od organizmu najlepiej spytać mamy swojej i najbliższych jak miały po porodzie bo geny mają coś do powiedzenia :)
Agula80
acha , a ja nie polecam ŻADNYCH tabletek ANTY, ponieważ KAŻDY lek przechodzi do pokarmu, nie ma takowego który by nie przenikał ! Doczytajcie ulotki i spytajcie dobrych ginków.. np moja jak zapytałm o te tabl, powiedziała że są takie jedne(wiadomo które), ale nie poleca.. wiadomo wybór należy do nas :D ja nie trułam dziecka tabletami i stosowałam npr a okresu dostałam też dość wczesnie :) i obyło się bez tablet i bez drugiego dziecka :D trzeba tylko (aż) postarać się o to z meżem bo powrót płodności po porodzie to jednak sprawa dość 'uciążliwa'. pozdrawiam
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.