Menu

Mama w wieku 16 lat

Niewiem jak zaczać...;/
Najlepiej od początku no to dowiedzialam sie że jestem w ciąży dlatego założyłąm tu profil;/ (koleżanka mi go poleciła)
Chciałam was zapytać o rade Mam 16 lat niewiem kompletnie jak powiedziec o tym rodzicom boje sie chociaż wiem że mi pomogą
I jeszcze edno czy to prawda że sąd po porodzie zbierze mi dziecko bo bo nie mam 18 lat??

CosTam
 812  35

Znajdź pytania na ten sam temat:

Ciąża Wychowanie ciąża

Odpowiedzi

anetakam0
Najpierw powiedz Rodzicom

nie zabiorą dziecka - potem poszukam jak to prawnie jest ale napewno nikt dziecka Ci nie zabierze

Będzie dobrze
irekzboralski
To,że się boisz to normalne ale jak sama piszesz...wiesz,że ci pomogą rodzice to będzie dobrze.Na pewno znajdziesz w nich oparcie. Jestes jeszcze bardzo młodziutka ale nie Ty jedna będziesz tak młodą mamą...wierzę,że sobie poradzisz.Życzę powodzenia...pozdrawiam:)
Seeleena
nikt nie może odebrać Ci dziecka !
będzie dobrze :)
najpierw powiedz o tym Rodzicom. Lepiej niech się dowiedzą od Ciebie niż od kogoś innego.
Ja miałam ledwo skończone 18 lat gdy zaszłam w ciążę, do tego partner mnie zostawił bo nie chciałam usunąć :( ale daję sobie radę ;)
Ty też dasz.
na pewno rodzice będą Cię wspierać i pomagać przy Maluszku :)
powodzenia !
aniula
Ja tez ci radze porozmawiac szczerze z rodzicami:)Pewnie sie boisz i to nie bedzie łatwe, ale ukrywanie ciąży tu nic nie da.I tak sie dowiedza...I poczuja sie oszukani.Napewno nikt ci dzidzi nie zabierze!Idz poza tym do ginekologa, i porozmawiaj z lekarzem .Na pewno ci doradzi, jakie badania zrobic itd.Nie martw sie moja znajoma tez urodzila pierwsze dziecko majac 17 lat.Dzis jest mamą 3 i jest szcześliwa!!!
aneczka
musisz pogadac szczerze z rodzicami i nie bac sie wszystko bedzie dobrze moze na poczatku pokrzycza ale napewno pozniej bedzie lepiej.NIKT CI NIE ZABIERZE TWOJEGO DZIECKO
anetakam0
parę lat tak było, że Matka do 18 roku życia nie miała praw rodzicielskich
skoro masz wsparcie Swoich Rodziców, to pewno Oni zdecydują się na rodzine zastępczą dla Maluszka - nie ma z tym większych problemów

sądząc z Twojego wieku - uczysz się w jakiejś szkole - idź tam do pedagoga - on na pewno najświeższe prawne kruczki zna - i tak musisz powiedzieć w szkole

Najpierw Rodzicom powiedz a oni juz Ci pomogą
Maryla
Nikt ci dziecka nie zabierze... a co do anetakam0 to nawet jej rodzice nie musza brac malego jako rodzine zastepcza....
Najpierw porozmawiaj z Rodzicami:)) Trzymam Kciuki:D
anetakam0
Czy niepełnoletnia córka ma władzę rodzicielską nad swoim dzieckiem?

Kobieta, która urodzi dziecko nie będąc pełnoletnią nie ma nad nim władzy rodzicielskiej. Pełnoletnią staje się osoba, która albo ukończy 18 lat, albo kobieta, która ukończyła 16 lat i uzyskała zgodę sądu opiekuńczego na małżeństwo i takie małżeństwo zawarła. Po zawarciu związku małżeńskiego będzie traktowana jako osoba dorosła.

W sytuacji więc, gdy kobieta, która nie jest pełnoletnią urodzi dziecko, nie przysługuje jej do niego władza rodzicielska. Sama bowiem pozostaje pod władzą rodzicielską swoich rodziców. Rodzice ci jednak z mocy prawa nie nabywają prawa do dziecka, do podejmowania decyzji w jego imieniu.

Czy ojciec dziecka, będzie miał władzę rodzicielską do dziecka, jeśli matka dziecka jest niepełnoletnia?

W sytuacji gdy matka dziecka jest niepełnoletnia, a więc matka i ojciec dziecka nie mają ślubu ( pamiętajmy, że ślub kobiety co najmniej 16 letniej za zgodą sądu powoduje, że nabywa ona pełnoletniość), ojciec dziecka nie nabywa władzy rodzicielskiej, nawet jeśli sam jest pełnoletni. Nie może on uznać dziecka, gdyż matka dziecka jest niepełnoletnia, a jej zgoda jest wymagana do uznania dziecka. W takiej sytuacji, aby ojcu mogła przysługiwać władza rodzicielska, musi on złożyć pozew o ustalenie sądowe ojcostwa. Wówczas sąd w wyroku ustalającym ojcostwo może przyznać ojcu dziecka władzę rodzicielską. W postępowaniu wezmą udział rodzice nieletniej matki, jako jej przedstawiciele ustawowi oraz dziecko, które reprezentować będzie kurator ustanowiony przez sąd.

Jeśli sąd przyzna ojcu dziecka władzę rodzicielską, będzie on jedynym opiekunem prawnym dziecka, do czasu osiągnięcia przez matkę dziecka pełnoletniości.

Kto będzie opiekunem prawnym dziecka do czasu uzyskania przez matkę dziecka pełnoletniości?

Jeśli ojcu dziecka nie zostanie przyznana władza rodzicielska przez sąd, opiekunem prawnym dziecka może zostać osoba, co do której zachodzi prawdopodobieństwo, że będzie się należycie wywiązywać z obowiązków opiekuna, posiada pełnię praw publicznych, oraz pełną zdolność do czynności prawnej, osoba ta nie została pozbawiona praw opiekuńczych ani rodzicielskich ( np. w stosunku do własnych dzieci). Jeśli rodzice niepełnoletniej matki dziecka spełniają takie warunki, to oczywiście oni mogą zostać ustanowieni opiekunami prawnymi dziecka ( wnuka/wnuczki).

Opiekun prawny ustanowiony jest przez sąd opiekuńczy. Postępowanie o ustanowienie opiekunem może być wszczęte z urzędu ( czyli wówczas gdy sąd poweźmie informację, iż dziecko nie pozostaje pod władzą rodzicielską) albo na wniosek (np. osoby która chce pełnić funkcję opiekuna).

Od wniosku nie jest pobierana opłata sądowa.

Czy fakt, że babcia opiekuje się dzieckiem swojego nieletniego dziecka powoduje, że ma ona jakieś prawa? Czy jest przez prawo już nazywana opiekunem dziecka?

Nie. Osoba, która faktycznie sprawuje opiekę na dzieckiem nie jest w sensie prawnym jego opiekunem. Rolę opiekuna faktycznego będzie pełnić wówczas, gdy złoży do sądu opiekuńczego wniosek o ustanowienie ją opiekunem prawnym ( rodziną zastępczą). Sam fakt sprawowania opieki nad dzieckiem nie powoduje, że osoba ta traktowana jest jako przedstawiciel dziecka.
anetakam0
http://www.kobietaiprawo.pl

tak w ogóle jak wpiszesz w google np: "prawa nieletniej matki" to sporo wyskoczy

no ale z wiadomościami z internetu tak czasem jest , że troszkę z prawdą się mijają

Na Twoim miejscu nie przejmowałąbym się - na 100% dziecka NIKT Ci nie zabierze
Państwo niezbyt chetnie przemuje opiekę nad innymi
Maryla
tak sie sklada ze moja mama jest sedzia i troszke wiem na ten temat...
greta26
witaj!nie martw sie dziecka nikt nie ma prawa ci zabrać:)ale jak najszybciej porozmawiaj z rodzicami,bo czym dłużej to ukrywasz tym gorzej ci pózniej bedzie z nimi pogadac.
a co na to ojciec dziecka?ile ma lat?może on ci pomoze...porozmawiaj z nim.a jeśli nie możesz na niego liczyć to są jeszcze rodzice..przyjaciółka.
Powodzenia:)trzymam kciuki:)
CosTam
greta26

Ojciec dziecko powiedział że to napewno nie jest jego dziecko i że mam mu dać spokój;/
I dlatego powiedziałąm sobie że nawt nie dotknie mojego dziecka...
Stokrotka26
Musisz powiedziec Rodzicom koniecznie mam nadzieje ze udziela Ci potrzebnego wsparcia i pomocy!
CosTam
dziecka*
Stokrotka26
po porodzie mozna zrobic DNA przeciez wtedy sie nie wypsze!!!!!!!!!

powiedz Rodzicom....mysle ze zrozumieja...jaki masz kontakt z nimi dogadujecie sie?
CosTam
Stokrotka26

Dogadywaliśmy sie ale jak ddowiedział sie że jestem w ciąży ciągale mówi że nie ma czasu sie spotkac bo pracuje albo jest zajęty i nie odbiera telefonów...
Stokrotka26
Ale ja pytam o rodzicow?
Jaki masz z nimi kontakt?
Masz rodzenstwo...moga Ci pomoc w razie czego?
Stokrotka26
a facet sie wystraszyl....wiesz faceci tak maja czesto nie wiedza co zrobic,uciekaja od odpowiedzialnosci. Potrzebuja wiecej czasu na oswojenie sie z sytuacja....
CosTam
Stokrotka26

Z rodzicami mam dobry kontak dogadujemysie swietnie tylko że oni chcieli żebym coś osiągneła w życiu i wogóle myśle że bendą mieli do mnie o to żal...
A rodznstwo mam...straszego brata i 2 młodsze siostry.
Seeleena
CosTam
wiem że może to niemiło zabrzmi, ale może lepiej dla Ciebie i Maluszka skoro on chce żebyś dała mu spokój ? Bo jeśli teraz tak robi to co by robił jakbyście byli rodziną?
wiem, że może być Ci ciężko. Sama przez to przechodziłam.
Naprawdę porozmawiaj z rodzicami, tak szczerze, od serca.
Na pewno Cię zrozumieją i będę pomagać na tyle ile będą w stanie.
Zobaczysz że Ci się ułoży!
Jeśli nie z nim to z innym ;)
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.