Menu

Obiadek

podajcie jakieś ciekawe i tani przepisy na obiad bo muszę ograniczyć wydatki do minimum:( a nie bardzo mi to wychodzi (pout)

czekoladka22
 686  21

Znajdź pytania na ten sam temat:

Zdrowie obiad

Odpowiedzi

renata29
placki ziemniaczane :)
Tuptolek
pomidorówka na porcji rosołowej
Tuptolek
ach i mój hit ostatnio wpakowałam jabłka - plasterki w ciasto na placki, tyle tylko by je obtoczyło i na patelnię mniam mniam, a banan jeszcze lepszy i z cukrem pudrem
Pacholec
szczawiowa krupnik fasolowa mielone albo pulpety
Pacholec
zagraj tez dobry
Iwona1977
nalesniki ( do ciasta utrzyj jablka i smaz na oleju na gesto danie sycace moje dzieciaki uwielbiaja )i, lazanki ,makaron z twarozkiem na slodko, kopytka z okrasa ze sloniny , ( lub ze smietana) prazuchy ( do gotujacych sie ziemniakow gdzie woda je lekko zakrywa dosypujesz maki tak by je wszystkie przykryc ok 1 cm warstwa ,czekasz az sie ugotuja i ubijasz palka jezeli beda za lepkie mozesz dosypac maki ...) do tego moze byc okrasa i surowka...pisze o sycacych daniach bo wiem ze zupy to przeleca i za chwile znow sa wszyscy glodni a ty chcesz zaoszczedzic ...czesto robie tez kluski slaskie ( bez jajek) do tego sos jaki sobie tam wymysle jak nie mam miesa,barsz czerwony z ziemniakami ,zalewajka , placki ziemniaczane , ryz z kurczakiem i serkiem topionym
madzia1330
ja czasami nie mam czasu gotowac , jest to smaczne , zdrowe i tanie (kciuki) potrzebujesz cebuli , oleju , ziemniakow , ciecierzyce oraz pomodorow w puszce ... podsmazam cebulke , dodaje pomidorki ( ja dodaje pol puszki jest nas dwoje + male dziecko) czekam az wyparuje ''woda'' z nich , dodaje ziemniaki (pokrojone w jakikolwiek sposob chcesz ) na koniec dodaje ciecierzyce z puszki ( ja dodaje 2 puszki bo ja uwielbiam) i gotuje na malym ogniu okolo 45 min. az ziemniaki beda miekkie... ( napisalam przepis lecz nie orientuje sie jaki bedzie koszt tego dania w polsce , u nas sa to najtansze produkty)
mozesz jeszcze zrobic :
kopytka z sosem mysliwskim , pieczeniowym , itp... (z paczki) plus np.ogorek. ( wiem sama chemia ale tanio )
zupy tanio wychodza , bo mozna zrobic z rosolu ogorkowa lub pomidorowa...
u nas tani jest szpinak , nie wiem jak w Polsce , gotuje na parze szpinak , dodaje ryz do tego lub kasze ...
salatke mozesz zrobic ziemniaczana na dwa , trzy dni ...
placki , racuchy , kluski slaskie jak pisza kolezanki , rowniez sa tanie :)
amalka
Baba ziemniaczana z maślanką, ziemniaki i omlet/ wątróbka z cebulką/ kaszanka z cebulką, racuchy, łazanki, makaron z serem (na słodko lub ostro), zupa grysikowa, parowańce, sos pieczarkowy, zupy wszelakie, fasolka po bretońsku, pulpety... W zasadzie wszystkie moje obiady (z wyjątkiem niedzielnych) to "taniocha". Inaczej się nie da niestety...
myszka838383
wodzionka (kciuki)(glodna)
Nena
Ryż ugotowany do tego sos pomidorowy z cebula podsmazona i różnymi ziołami do smaku i o tego jajko sadzone a na koniec jeszcze polowka banana podsmazona na patelni-tylko zarumienic= calosc sie zwie arroz a'la cubana :-) smaczne bardzo
jagoda30
@pacholec co to zagraj?
Nena
A na pierwsze może byc krem z dyni- gotujesz warzywa, duuuzo warzyw jak na jarzynowa plus obrana ze skóry dynia pokrojona w kostkę i jak bedzie wszystko miekkie miksujesz na krem. Dobre z grzankami ale można też i bez.
Maryla
makaron z sosem, omlet.placki ziemniaczane, zupa ogorkowa
amalka
@Myszko żeby nie to, że do pracy idę między ludzi (aromat z paszczy po tym "daniu" raczej nieciekawy), wodzionkę bym sobie zapodała (grins) Uwielbiam!
czekoladka22
dziękuję kobitki za wypowiedzi niektórych obiadków nawet nie znam :] takich jak zagraj, zalewajka, parowańce.
amalka
@Czekoladko zagraj to zupa z ziemniakami i czymś w rodzaju klusek/ lanego ciasta, na zalewajkę znam przepisów co najmniej kilka, parowańce to po prostu kluski na parze (grins)
clyde22
A kopytka robiła? Niewiele trzeba i brzuszki pełne... ;)
aniol
oj kopytka jak sie przylozy na 3 dni i codziennie z innym sosem.Dobrej zupy duży garnek i juz na 2 dni ,ja też bardzo oszczednie robie i podstawa posiłki na 2 dni .a jako dodatek dziecku zawsze jakiegos placuszka usmarzyc można z dyni ,ziemniaczany z jabłuszkiem.Ryż i makaron tania sprawa do tego na słodko sosik owocowy lub miesny .My cała trojka czasmi kupujemy duzy tani jogurt i z ryżem wcinamy na obiad.
Kayah
ok. 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
1 - 2 łyżki mąki pszennej
1 jajko
cebula
natka pietruszki
olej
sól, pieprz

Ziemniaki przetrzeć przez praskę, dodać mąkę i jajko i wygniatać ciasto jak na kluski albo pierogi aż ciasto będzie miało jednolitą konsystencję. Osobno podsmażyć drobno posiekaną cebulkę. Pokroić drobno natkę pietruszki. Kiedy ciasto jest już wyrobione dodać cebulkę, pietruszkę, sól, pieprz. Wszystko wymieszać. Formujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na małej ilości oleju aż zbrązowieją. Podawać z sałatą lub jakimś sosem który zostaje z obiadu. Smacznego!
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.