Menu

Pełnoletność

Z wiekiem 18 lat młodzieży możńa coraz więcej... kupić papierosy i alkohol (co oczywiście w naszym kraju jest fikcją, bo każdy może kupić w większości przypadków), mogą robić prawo jazdy itd. Wiem, że w Niemczech np. papierosy mogą kupić już 16-sto latkowie podobnie chyba jest z alkoholem. Jaka waszym zdaniem powinna być granica wieku jeśli chodzi o takie rzeczy jak alkohol, papierosy, prawo jazdy czy nawet zawieranie małżeństwa? Jednakowa w każdym przypadku, czy uregulowałybyście to inaczej?

lusilla
 2173  9

Znajdź pytania na ten sam temat:

wiek pełnoletność

Odpowiedzi

kasia13_archiwum
No mi sie podoba tak jak jest w Niemczech. Choc z 2. strony i to jest fikcja, bo ostatnio bylo modne upijanie sie w dyskotekach, az karetka przyjedzie... Tzn. picie na wyscigi...
Zdarzyly sie przypadki zatrucia alkoholowego, a takze takie, jak np. ten, gdzie to nastolatek byl tak spity, ze wlazl na tory dokladnie pod kolka nadjezdzajacego pociagu...
A kto uczestniczy w takich popijawach? NO... nastolatki.

Wiec... zakazy zakazami, ale jednak wazne, co sie dzieje w domu rodzinnym.
Moze przychodzi jakis tam czas, ze srodowisku zyskuje wiekszy wplyw niz rodzice, ale to, co raz polozone do glowy zostanie tam na zawsze...
Mysle, ze taka granica, jak jest w Polsce czy w Niemczech. Obydwie so ok.
Zeby sie jeszcze do tego tak stosowano, to byloby super.
Tesa
Może przed ogłoszeniem pełnoletności powinni rpbić jakieś testy psychologiczne, czy nastolatek już na pewno może uważać się za dorosłego. Ja w wieku 18 lat pewnie bym takiego testu nie przeszła. A zakazy są po to żeby je łamać. Ile miałyście lat kiedy po raz pierwszy kupiłyście alkohol, albo papierosy? Ja nie miałam 18...Po osiemnastce już mnie to nie bawiło
aneczka
to prawda Tesa po 18 juz to nie rajcuje ja mialam 17 jak kupywalam papierosy i np. zeby wypic drinka zawsze moglam mam kolegow ktorzy w tym czasie juz byli pelnoletni i mi kupywali
kasia13_archiwum
Racja Tesa...
kasia13_archiwum
No ja probowalam alkoholu, papierosow i paru innych rzeczy majac 16, 17 lat... Takze do 18. jak dobrnelam, to bylo juz po...
artanis
W kwestii papierosów i alkoholu - chodzi o zdrowie, do 18-roku życia jeszcze się młody organizm rozwija i wszelkie używki mają gorsze konsekwencje aniżeli po ukończeniu tego roku życia. Wiecie, jak to wygląda w praktyce - każdy widzi, ale to nie znaczy, że trzeba na to pozwalać. Morderstwa też są zakazane, a się zdarzają - czy zatem legalizować posiadanie broni dla każdego? Wiem, że to ekstremalny przykład, ale jednak.
W kwestii prawa jazdy myślę, że fajnie jest to uregulowane w USA. Nie miałabym nic przeciwko gdyby 16-latkowie dojeżdżali do szkoły z wsi zabitych dechami zamiast 4 pks-ami własnym samochodem. Oczywiście powinno to byś uregulowane przepisami odpowiednimi, ale dlaczego nie?
artanis
BTW ostatnio w sklepie kupowałam wino - pani zapytała mnie o dowód - uważam, że gdyby wszyscy tak skrupulatnie podchodzili do tego zakazu, byłoby o wiele łatwiej. Tak samo z pubami - w Tychach, gdzie chodziłam do liceum, był taki pub, przed którym stali ochroniarze i zwyczajnie nie wpuszczali niepełnoletnich osób.
Gdyby groziły za to ostrzejsze konsekwencje, prawo byłoby bardziej respektowane, więcej kontroli w sklepach itd, myślę, że można by osiągnąć rezultat.
Maria25
jak dla mnie alkohol i papierosy powinny być sprzedawane od 21 roku życia. Wtedy gdy człowiek jest już w pełni ukształtowany, przecież oko może rosnąć właśnie do tego wieku. A co do dyskotek, to czy 18-latek czy nawet 23-latek będzie imprezował przez cały weekend zależy od rodziców. Choć nie sądzę, aby któraś z was byłą zadowolona gdyby wasze 25 letnie dziecko wróciło do domu na czworaka z papierosem w ręku...
Maria25
Co do prawo jazdy, 16-lat to może mało, choć i tak w większości rodzin w tym wieku dziecko nie jest w stanie sobie za nie zapłacić także nie zrobi bez zgody rodziców, a jesli rodzice wiedzą, że ich potomstwo juz w tym wieku jest na tyle dojrzałe, że może już jeździć to ma szanse je zrobić.
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.