Menu

Szczepienia

Jakie szczepienia robiłyście swoim dzieciom? Dzisiaj nawet czytałam że jest szczepienie na ospę, ale są sprzeczne opinie, co do tego czy warto szczepić czy nie... I sama nie wiem teraz co naprawdę warto a co niekoniecznie.

johanna
 548  2

Znajdź pytania na ten sam temat:

szczepienie szczepionka

Odpowiedzi

kasia13_archiwum
Szczepilam moje dziewczynki na wszystkie szczepionke zalecane nam przez pediatre.
Jezeli chodzi o szczepionke przeciwko ospie...
Nie gwarantuje ona, ze sie na ospe nie zachoruje. Ale dzieki niej moze byc przebieg choroby lagodniejszy.
Moja starsza nie byla na to szczepiona a mlodsza byla.
Obydwie dostaly ospe w tym samym czasie. Starsza przechodzila bardzo ciezko ospe, a mlodsza miala zaledwie 2 albo 3 pecherzyki i gdyby nie one to nawet nie przypuszczalabym, ze ma ospe.
Z ta szczepionka to tak jest jak i z samym chorowaniem. Mowi sie, ze kto raz przeszedl ospe to drugi raz na nia nie zachoruje. Pic na wode. Jezeli pierwszy raz przebiegala ona bardzo lagodnie, moze sie powtorzyc. Tak wlasnie bylo w przypadku mojej starszej. Ospe przechodzila po raz pierwszy majac 2 latka. Wiec myslalam, ze jest juz uodporniona i dlatego tez, jak szczepilam mala to nie widzialam takiej potrzeby, aby szczepic starsza. Ale sie mylilam. Jak zetknela sie z ospa to zachorowala po raz drugi (lekarz to potwierdzil) i to o wiele ostrzej. Pecherzyki to miala doslownie wszedzie... i do tego wysoka goraczka.
kasia13_archiwum
No i rowniez szczepilam przeciwko pneumokakom i menigokokom.
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.