Menu

Zażywanie sterydów

Moja starsza córka jest chora i co jakiś czas przyjmuje końskie dawki steryów. Przez to bardzo przytyła i po prostu się wstydzi przed innymi dziećmi. Teraz były wakacje i z wieloma kolegami i kolezankami się nie widziała, ale zacznie się rok szkolny i będzie musiała stawić temu czoła. Nie wiem jak jej pomóc. Wczoraj jeszcze byliśmy u znajomych i tylko mówili „Zosiu jaka ty jesteś pulchniutka, okrąglutka itd” Widziałam, że było jej niesamowicie przykro, bo to nie jej wina! Potem jak jej proponowali coś do zjedzenia, to tylko odmawiała. Boję się, że ona tego psychicznie nie wytrzyma. Co robić?!

Jamajka
 662  3

Znajdź pytania na ten sam temat:

leczenie nadwaga dziecko sterydy

Odpowiedzi

kosia
Przede wszystkim musisz być dla córki oparciem i tłumaczyc jej to, że nie jest temu winna, że po lekach taks ię dzieje i jak przestanie je jeść to na pewno wróci do swojej wagi i żeby tak tez odpowiadała na głupie docinki. Poza tym możesz spróbować z nią trochę ćwiczyć – na pewno ja to zmobilizuje i będzie chciała ćwiczyć. Może wtedy będzie jej łatwiej.
flora
Musisz utwierdzać córke w przekonaniu, że najważniejsze jest zdrowie, a nad wagą można zawsze popracować jak zakończy leczenie. A takich życzliwych jak twoi znajomi powinnaś uczulić na to, żeby nie atakowali jej takimi stwierdzeniami, że jest pulchniutka itd. bo to dla niej trudne.
kasik80
Moja koleżanka też po sterydach bardzo przytyła,pamiętam jak właśnie po wakacjach spotkałyśmy się w szkole przeżyłam szok-była nie do poznania,mama Gosi poprosiła wychowawcę by z nami porozmawiał i nikt nie wołał do niej GRUBA
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.