Menu

zwrot towaru?

Mąż kupił mi bieliznę. Z górą czyli stanikiem niestety nie trafił w rozmiar i zabrał do wymiany i tu się zaczyna problem. Zapłacił 199zł a ten wymieniony jest tańszy o 20zł i pani w sklepie powiedziała że niestety różnica przepada!!!
Czy to możliwe? Mąż mówi że w sklepie jest wywieszka że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy tylko wymiana na inną rzecz i jeśli jest ona tańsza to strata klienta.
Znacie się na prawie konsumenckim czy to możliwe?
Szkoda że ten sklep w Warszawie bo już bym tam była z "pyskiem"
a tak.....

joka26
 456  9

Znajdź pytania na ten sam temat:

Zakupy zwrot towaru

Odpowiedzi

neti84
pracowałam cztery lata w handlu i jak ktoś przychodził wymienić towar albo go zwrócić to moim obowiązkiem było to zrobić dodam,że paragon fiskalny jest ważny tydzień do reklamacji. Kasjerka ma obowiązek oddać tą różnice inaczej trafia to do jej kieszeni.
joka26
no i znalazłam w necie:

"Kiedy decydujemy się na zakup jakiejś rzeczy warto jest przemyśleć to na spokojnie. Bowiem co do zasady prawo polskie (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) nie przewiduje możliwości dokonywania zwrotów zakupionych rzeczy albo ich wymiany na inne. Istnieją oczywiście pewne wyjątki. Dotyczy to na przykład zakupów dokonywanych przez internet, telefon, tzw. sprzedaż na odległość albo zakupy poza lokalem przedsiębiorstwa np. na prezentacji, tzw. sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa. W innych przypadkach możliwość odstąpienia od umowy jest jedynie dobrą wolą przedsiębiorcy. Pewnego rodzaju polityką marketingową stosowaną przez niektóre sklepy. Jeżeli zatem nie widzimy w miejscu zakupu żadnej informacji mówiącej o możliwości dokonywania zwrotów w określonym terminie warto jest zapytać o to sprzedawcę."

I wszystko jasne, 20zł przepadło.
Nieznajomość prawa szkodzi...
joka26
Ja też pracowałam w handlu i przyjmowaliśmy reklamacje ale jak widzać nie wszędzie działa ta "dobra wola".

Dzięki neti84 za odp. :)
ODYNIECKA
Właśnie wyczytałam, że prawo do zwracania lub zamiany towarów to wyłącznie dobra wola sprzedajacego ale też nigdy nie słyszałam o takiej praktyce, że różnica w cenie przepada. Zawsze było tak, że sprzedawca albo wymienia na towar o takiej samej cenie, albo zwraca pieniadze.
neti84
nie ma sprawy po prostu nasze prawo nie jest dla ludzi tylko przeciwko nim ale gdyby byli uczciwi to by zwrócili pozdrowionka
isiorek
jest jakaś taka ustawa z 2002 bodajże że sklep nie ma obowiązku przyjmować zwrotów
aga76ta
http://www.uokik.gov.pl/pl/
kasia13_archiwum
To tu sie ciesze, ze mieszkam w Niemczech... Kupuje cos... nie pasuje... nie podoba mi sie... odnosze... zaleznie od sklepu w czasie do 2-4 tygodni...
Co ciekawsze... Kupilam sobie super swietne balerinki, ktore nosilam baaardzo rzadko... i po 2-3 razach noszenia odpadl mi ozdobny guziczek (od daty zakupu minal rok)... poszlam do sklepu i mi wymienili...
Inny przyklad... Kupilam Fatimie kurtke zimowa... zepsul sie zamek... dostalam 2 mozliwosci... naprawa badz zwrot pieniedzy... wybralam zwrot pieniedzy i kupilam nowa kurtke...
Duzo takich przykladow...
Czesto kupuje ciucha dla dziewczyn zaznaczajac, ze moze w ogole nie beda pasowac i wtedy albo bede chciala wymienic albo zwrocic...
A jezeli jest wymiana to oczywiscie jezeli wybiore produkt tanszy to jest roznica zwracana...
NO nienormalne to polskie prawo... :O
aga76ta
kasia fakt, tez jestem z tego faktu zadowolona, zwlaszcza, ze nie lubie sie przebierac w sklepie i kupuje "na oko"

ale nie wiem czy czasami unijne prawo tego nie wymaga. jak tak, to w polsce tez powinno tak byc, tylko pewnie byloby nagminnie wykorzystywane :-)
Ups, chyba coś nie działa. Prosimy, odśwież stronę lub spróbuj ponownie później.